Hogyan spóroljon és éljen teljesebb életet – első rész

Spórolva többet elérni? Hogyan lehetségez ez? Eheti befektetésrovati cikkünkből megtudhatja!

Napjainkban nem könnyű spórolni. Minden lehetséges forrásból azt halljuk:

“Mert megérdemlem!” – L’Oréal

“Fejezd ki az egyéniséged” és hasonlók.

A reggeli kávé, a fogpiszkáló, a WC-papír. Mind-mind egyéniségünket, igényességünket, társadalomban elfoglalt pozíciónkat mutatja.

Legalábbis ezt szeretné elhitetni velünk a reklámipar.

A valóság az, hogy a gyártók már jó ideje rájöttek, hogy termékeik az esetek túlnyomó többségében semmiféle egyedi tulajdonsággal nem rendelekeznek. Az árverseny sem tarthat örökké a versenytársakkal, így kellett valamit találni, ami igazolja a gyártó számára megfelelően magas árat.

Így jött képbe az imidzsreklám.

Talán Önnek is feltűnt azon reklámok tömkelege, amelyekben nem szerepel termék. Egy kellemes, izgalmas, felkavaró, tehát mindenképp valamilyen érzelmet kiváltó kisfilm végén megjelenik a márka logója. És ennyi.

Mi értelme ennek?

Egy termék gyártója manapság már nem csak egy eszközt akar eladni, amely képes valamelyik problémánk megoldására. Azt szeretné, hogy érezzük: tartozunk valahova. A közösséghez tartozás vágya egy alapvető emberi igény, főleg városokban. Ha egy termék ezt az igényünket kielégíti, a legközelebbi vásárláskor már nem fogunk néhány forint árelőny miatt egy másik mellett dönteni. Ideális esetben ez az adott cég más termékeire is kiterjed fejünkben.

És ez rossz?

Ha felárat fizetünk egy másik, ugyanolyan funkciójú termékhez képest, többet költünk, mint feltétlenül szükséges volna. Ezt azt is jelenti egyben, hogy más területeken kevesebb anyagi erőforrásunk lesz.

Mit tehetünk annak érdekében, hogy több pénzt tudjunk félretenni és többet szánhassunk a számunkra kedvelt elfoglaltságokra?

Vegye számba a kisebb költéseket is

A reggeli kávé a Starbucksban vagy az irodaház kávézójában nem tűnik soknak. Párszáz forint, nemde?

Érdemes összesítenie őket havi szinten. Ez jó lépték, mert ha alkalmazott, fizetését is havi rendszerességel kapja kézhez. Az előbbi példánál maradva, ha a céges kávézóban minden egyes nap 300 forint körüli értékben költ, egy munkahónap – azaz 20 nap – alatt 20 X 300 = 6000 forintot költ erre.

Összehasonlításképp, egy 120 csészére elegendő nagy Nescafé 1800 forintba kerül. Azaz 6 hónapig is kitart! Vagy havi szintre lebontva, 300 forint a havi költség. Egy kávézós kávé árából tehát 1 hónapig tudna kávézni, ha maga készítené el.

A minőséget tekintve sántít az összehasonlítás, mivel egy főzött kávé nagyobb élvezeti értékkel, mint az instant kávé. Van megoldás félúton, ha jó minőségű kávét vásárol és maga főzi le, még mindig klasszisokkal olcsóbban jöhet ki.

Cikksorozatunk következő részében számtalan egyéb hasznos tanáccsal bővítheti tudástárát.